Basert på hvilken løsning du skal ha fra Zendesk; ticketing system, kundeserviceportal eller CRM system, må du alltid velge en Zendesk plan. Planene endres med jevne mellomrom og er man på en foreldet plan, kalles planen eller produktet for "legacy". Man kan bli på legacy, men man risikerer at det ikke kommer oppdateringer på versjonen man har og det lønner seg stort sett å oppgradere. Vi har valgt å presentere Zendesk basic plan, Zendesk Suite planene og Zendesk Sell planene.
Velger du Zendesk Support alene, får du alt du trenger av et ticketingsystem. Systemet støtter e-post, sosiale medier og kontaktskjemaer via Web-widget. Selvom du kun kjøper Zendesk Support, får du også tilgang til Zendesk Explore. For noen er dette nok. Innenfor det Zendesk betegner som "Basic plans," finner du følgende produktplaner: Support Team, Support Professional og Support Enterprise.
Zendesk Suite er en produktpakke som inneholder følgende Zendesk-produkter: Zendesk Support, Zendesk Messaging og live chat, Zendesk Talk, Zendesk Guide og Zendesk Explore.
Velger man Zendesk Suite vil alle produktene bli tilgjengelige i brukergrensesnittet til Zendesk Support og fungere sømløst sammen. Produktene er designet for å fungere sammen.
Zendesk har følgende Zendesk Suite planer: Zendesk Suite Team, Zendesk Suite Growth, Zendesk Suite Professional og Zendesk Suite Enterprise. Nedenfor ser du en oversikt over Zendesk Suite planene, en kort oppsummering av hva de inneholder og hva som skiller dem:
Velger man Zendesk Sell har man valget mellom følgende planer: Zendesk Sell Team, Zendesk Sell Growth, Zendesk Sell Professional og Zendesk Sell Enterprise. Zendesk Sell inneholder i tillegg Zendesk Explore, om man velger Sell Growth eller en høyere plan. Merk: Man kan ikke knytte en eksisterende Zendesk Sell og en Zendesk Support sammen. Zendesk Support må opprettes fra eksisterende Zendesk Sell konto, eller en Zendesk Sell må opprettes fra eksisterende Zendesk Support konto.
Nedenfor ser du en oversikt over Sell planene, en kort oppsummering av hva de ulike inneholder og hva som skiller dem:
Hver Zendesk plan bringer med seg en økende grad av funksjonalitet, tilpassbarhet og analysefunksjonalitet. Så hva gjør at man bør øke plan?
Vi jobber stort sett med Suite professional og oppover. Dette av den enkle grunn at vi stort sett jobber med kunder i Europa som er underlagt Europeiske retningslinjer for personvern. Det vil si at man trenger EU datasenter. Zendesk Suite professional er den laveste Zendesk planen som tilbyr EU datasenter. Skal man kjøpe Zendesk Support alene, må man kjøpe Support Enterprise for å få EU datasenter som add-on.
Her er noen grunner som gjør at man må øke nivå fra Zendesk Suite Professional til Zendesk Suite Enterprise:
Zendesk sine priser varierer, her er noen av grunnene som avgjør hva du betaler i måneden:
Om du har et ulikt antall agenter som jobber i Zendesk i løpet av året, kan du be om en løsning som heter “Agent month”, hvor man betaler for antall samtidige brukere. Kontakt oss for mer informasjon om “Agent month”, i kontaktskjemaet nederst på siden.
Det er flere hensyn man må ta når man skal velge antall lisenser for Zendesk-kontoen. Noen av disse er:
Som Zendesk partner har vi lang erfaring med å hjelpe kunder navigere mellom Zendesk planer og lisenser. Vi bistår dere med nøye vurdering av funksjonalitet og behov og hva dere bør ta hensyn til i sammenheng med skalerbarhet, så dere velger riktig plan.
Vi hjelper dere estimere antall lisenser og hvilke personer som trenger full tilgang, kontra lettagent
Fordi vi har lang erfaring med tilpasning av Zendesk vet vi hva som finnes ute av boksen, hva som kan løses med eksisterende apper og integrasjoner og hva som potensielt må utvikles.
Vi bistår i dialog med Zendesk og hjelper til å bestille trial, plan og lisenser. Velger du å jobbe med en norsk Zendesk partner får du blant annet en faktura med norske kroner og en gratis partner lisens så vi kan bistå dere.