Zendesk ønsker å styrke AI-tilbudet og har kunngjort planene om å kjøpe Ultimate, en ledende aktør innen AI-drevet automatisering av kundeservice-henvendelser. Dette oppkjøpet er en del av Zendesks satsning på å forbedre sitt AI-tilbud og styrke kundeservice plattformen ytterligere. Vi ser frem til å se resultatene av denne satsningen.
Ultimates AI-funksjonalitet
Ultimate er kjent for sin avanserte tilnærming til AI-modellering og innsikt. Deres AI-agenter er designet for å automatisere og forbedre kundeserviceprosesser, samtidig som de jobber side om side med menneskelige agenter. Plattformen deres integreres sømløst med en rekke systemer, inkludert Zendesk, Salesforce, og Intecom.
Ved å bruke naturlig språkbehandling (NLP) og maskinlæring, analyserer Ultimate kundeinnganger og gir relevante og nøyaktige svar. Deres AI-agenter automatiserer opptil 80% av supporthenvendelser ved å tilpasse seg kundenes spesifikke behov. Gjennom tilpassede AI-modeller gir Ultimate bedrifter muligheten til å skape AI-agenter som er fullstendig tilpasset deres unike behov og kontekst. Dette bidrar til å redusere ventetider, øke kundetilfredshet og frigjøre ressurser.
Hva dette betyr for Zendesk-løsningen
Med Ultimate på laget vil Zendesk kunne tilby enda mer tilpassede og intelligente AI-agenter. Ultimate har laget sin egen AI-treningsmotor som tar imot all eksisterende henvendelsesinformasjon og bygger en tilpasset modell basert på denne informasjonen. De organiserer alle saker og grupperer dem etter hensikt, og bedrifter kan godkjenne disse intensjonene for å få en modell som er helt tilpasset eget behov. I tillegg tilbyr Ultimate en omfattende opplæringsmodul for intensjoner, som er bedre enn det som er tilgjengelig i Zendesk. Ultimates støtte for norsk vil også være til nytte for norske brukere av Zendesk-løsningen.
Oppsummert vil bedrifter i mye større grad få AI-funksjonalitet i Zendesk, ikke bare tilpasset bransjen, men bedriftens individuelle behov. Zendesk sitt oppkjøp av Ultimate vil ytterligere styrke Zendesks posisjon som ledende leverandør av fremtidsrettede kundeserviceopplevelser som i stor grad tar i bruk AI-funksjonalitet.