Zendesk QA.

Zendesk qa banner
Zendesk QA mobil
Zendesk QA (600)

Zendesk QA: Smart kvalitetskontrolløsning for forbedret kundeservice.

Zendesk QA er en avansert kvalitetskontrolløsning utviklet for å forbedre kundeservice ved å gi innsikt i supportytelsen. Tidligere kjent som Klaus, ble denne løsningen kjøpt av Zendesk tidligere i år. Kvalitetskontrolløsninger som Zendesk QA hjelper bedrifter med å opprettholde høy standard i kundekommunikasjon og øke kundetilfredsheten.

Eksempler på bruksområder er:

  • Sørge for at agentene holder samme standard i sine svar ut mot kundene.
  • Identifisere potensiell churn.
  • Identifisere de dyktigste medarbeiderne.
  • Identifisere områder hvor medarbeiderne trenger mer opplæring.

La oss se på de viktigste funksjonene til Zendesk QA:

cp card image
01

AI-drevet analyse.

Zendesk QA bruker AI til å analysere 100 % av kundesamtalene. AI-en fyller ut scorecards for alle samtalene, som kan tilpasses din bedrifts behov. Dette eliminerer behovet for manuell gjennomgang og fremhever samtaler som trenger oppmerksomhet, noe som sparer tid og reduserer driftskostnader.

cp card image
02

Identifisering av problemområder.

Zendesk QA hjelper deg med å raskt identifisere og løse problemområder ved å peke ut churn-risiko, avvik og eskaleringer. Teamledere får dermed muligheten til å raskt håndtere eller eskalere saker med churn-risiko, korrigere kunnskapshull og forbedre tjenestekvaliteten.

cp card image
03

Ytelsesoversikt.

Ved å knytte innsikt saker til CSAT-score, får du et helhetlig bilde av teamets ytelse. Dataene kan filtreres etter avdeling, team eller individuelle agenter for dypere innsikt. Dette gjør det mulig å identifisere saker som kan brukes i sammenheng med opplæring, som for eksempel tilfeller der kunden først var misfornøyd, men agenten klarte å snu situasjonen.

cp card image
04

Målrettet kompetanseheving.

Ledelsen kan gi systematisk tilbakemelding til agenter basert på analyser fra Zendesk QA. Dette bidrar til kontinuerlig forbedring av agentenes ferdigheter og kundeservicekvaliteten.

cp card image
05

Viktig verktøy i medarbeidersamtaler.

Zendesk QA gir et solid grunnlag for medarbeidersamtaler, hvor ledere kan trekke frem både eksempler på vellykkede prestasjoner og områder med forbedringspotensial. Målrettet coaching og tilbakemelding forbedrer agentenes ferdigheter, noe som igjen fører til høyere kvalitetsscore.

cp card image
06

Økt agentprestasjon.

Zendesk QA er utviklet som et verktøy for agentene, hvor de kan få oversikt over egne prestasjoner. Retningslinjene for hvordan saker skal behandles blir tydeligere med et kvalitetskontrollverktøy, noe som er viktig for at agentene skal kunne forbedre seg. I tillegg blir det enkelt å identifisere områder hvor de ansatte trenger kompetanseheving, samt å finne de flinkeste medarbeiderne som kan hjelpe andre.


Zendesk QA gir deg kvalitetskontroll
som forbedrer din kundeservice.

Snakk med oss om Zendesk QA kundeservice.


Kontakt oss