Artikler

Zendesk lanserer dynamisk tilpasning av rapporter

Skrevet av Admin | Sep 24, 2023 9:30:00 AM
Zendesk lar deg nå tilpasse rapporter dynamisk basert på brukeren som ser dem. Dette gjør at man blant annet kan lage rapporter der hver agent kun ser sine egne data. Dette åpner opp for en mer skreddersydd innsikt i kundeserviceytelse og bedre prestasjonsovervåking for teamene.

Effektiv rapportering og analyse av data er essensielt for enhver virksomhet som ønsker å forbedre kundeservice og oppnå gode resultater. Zendesk har alltid vært kjent for sitt kraftige rapporteringsverktøy som gir verdifull innsikt i kundetilfredshet, responstid, oppløsningssats og andre viktige KPI-er. Med den siste oppdateringen tar Zendesk nå dette et skritt videre ved å tilby dynamisk tilpasning av rapporter basert på brukeren som ser dem.

 

Forhåndsdefiner hvilke tall som vises for hvem, i rapporten.

Rapporter sortert etter forhåndsdefinerte verdier

Noen av verdiene man kan filtrere rapportene etter er:

  • Agentens e-post
  • Saksoppretters organisasjon
  • Merke
  • Saksgruppe

En dynamisk rapport for alle agenter

Mange bedrifter bruker rapporter aktivt så agenter kan måle sin egen ytelse og i medarbeidersamtaler. Det at man nå kan lage en rapport til alle, som gir hver agent tilgang til kun sine egne data, betyr at agenter nå kan få en detaljert oversikt over sin egen ytelse uten at man må opprette en rapport per agent. Denne skreddersydde innsikten vil hjelpe agenter med å identifisere styrker og svakheter i deres kundeservicearbeid, gjør at de kan konkurrere med egne resultater og gjøre det lettere å se hvilke områder de må forbedre.

Rapport for team ledere

Frem til nå har man måtte opprette en rapport til hver gruppe eller merke, det at rapportene nå kan styres dynamisk basert på hvem som ser rapporten sparer bedrifter for mye tid og manuelt vedlikehold. Ledere og teamledere kan dra nytte av muligheten til å lage rapporter som fokuserer på spesifikke grupper av agenter eller team. Har ledere ansvar for flere team kan de sammenligne ytelse på tvers av team, identifisere beste praksis og drive frem konstant forbedring på organisatorisk nivå.

Dele rapporter med partnere og kunder

Den nye funksjonaliteten i Zendesks rapporteringsverktøy kan man også bruke i sammenheng med deling av rapporter eksternt med kunder eller samarbeidspartnere. Ved å dele rapporter med eksterne interessenter kan bedrifter gi en transparent visning av volum, ytelsen og bygge sterke forhold basert på tillit og samarbeid. Med den dynamiske funksjonaliteten slipper man opprette en ny rapport for hver kunde eller partner, noe som gjør at man sparer tid og manuelt vedlikehold.

Zendesk beta Explore dashboard builder

Det er Zendesks beta versjon av Explore dashboard builder som inkluderer dynamisk tilpasning og gir brukerne muligheten til å skreddersy rapporter basert på hvem som ser dem. Muligheten til å lage rapporter der hver agent kun ser sine egne data gir en mer personlig og fokusert tilnærming til prestasjonsanalyse. Samtidig kan ledere og teamledere dra nytte av muligheten til å sammenligne ytelse på tvers av grupper og identifisere beste praksis. Denne funksjonaliteten styrker Zendesks evne til å skape mer datadrevne bedrifter.

Merk: Dynamiske rapporter er kun tilgjengelig for Zendesk Explore Professional og Enterprise.

Snakk med oss om Zendesk.