Artikler

Zendesk Custom Objects

Skrevet av Admin | Nov 22, 2023 2:55:11 PM
Har du noen gang hatt behov for å laste opp et excel-skjema i Zendesk? Eller legge til detaljert informasjon om et område. Zendesk Custom objects lar deg gjøre nettopp dette! Finn ut hvordan egendefinerte objekter kan effektivisere arbeidsflyten ved at de gir rask tilgang til nøkkelinformasjon som kan hjelpe til å løse saken. 

Zendesk Custom Objects – Helt genial ny funksjonalitet i Zendesk 

Zendesks egendefinerte objekter kan utgjøre en stor forskjell i ditt Zendesk-oppsett og det helt uten koding! (Med mindre du ønsker koder, det kan vi ordne).  
Objektene fungerer som dynamiske datatabeller, hvor hvert felt representerer en kolonne, og hver registrering representerer rader med verdifulle datapunkter.  

La oss se på funksjonaliteten til egendefinerte objekter i Zendesk med utgangspunkt i en software bedrift.  

Zendesk Custom Objects eksempel med utgangspunkt i et software firma: 
  • Software firmaet bruker egendefinerte objekter for å feilsøke produkter og gjøre oppslag på kundeavtaler. 

  1. Kunde sender inn supporthenvendelse
  2. Agent gjør oppslag på produktet som skal feilsøkes, klikker på søk ved siden av produkt relasjonsfeltet, får oppslag på hvordan man bør feilsøke og finner riktig svarmal for feilsøking.


  3. Deretter svarer agenten kunden og gjør oppslag på kundeavtalen for å finne ut om noe skal faktureres. 

Egendefinerte objekter i Zendesk: 
  • Brukerdefinerte objekter med unike felt og tillatelser. 
  • Kan representere ulike enheter som produkter, kontrakter eller arrangementer. 
Struktur som datatabeller: 
  • Hvert felt i objektet tilsvarer en kolonne i tabellen. 
  • Registreringer av egendefinerte objekter representeres som rader i tabellen. 
Funksjon som skjemaer eller modeller: 
  • Gir agentene muligheten til å legge inn data gjennom saker eller skjemaer. 
Integrasjon og oppslagsforhold: 
  • Agenter kan koble relevant informasjon, som avtaler og produktinformasjon, til billetter til arrangement og kontaktpersoner. 

Denne sømløse integrasjonen til nøkkelinformasjon sikrer at kundestøtteagenter har all nødvendig informasjon for hånden når de assisterer kunder.

Snakk med oss om Zendesk Custom Objects.