Zendesk Chat er en skybasert live chat-programvare som lar bedrifter kommunisere med kundene sine gjennom nettstedet sitt, mobilappen eller meldingsapplikasjoner. Programvaren ble lansert i 2008 under navnet Zopim og ble senere kjøpt opp av Zendesk i 2014. I dag er Zendesk Chat et mye brukt verktøy som hjelper bedrifter med å forbedre kundetilfredsheten og generere leads.
Zendesk Chat lar bedrifter chatte med kundene sine live, gjennom en chat-widget som kan integreres på alle nettsider eller legges til mobilappen deres. Kundene kan starte en samtale ved å klikke på widgeten, og chatten kan håndteres av kundeservicemedarbeidere fra Agent Workspace i Zendesk Support eller Zendesk Chat-dashboardet. Chatten er kun tilgengelig innenfor gitte åpningstider eller så lenge en kundeservicemedarbeider er pålogget.
Zendesk Chat kan også kombineres med chatbot, som ved hjelp av kunstig intelligens, tilgang til FAQ og maskinlæring, kan hjelpe kundene med å finne svar på sin henvendelse. Chatbots kan i stor grad avlaste kundeservicemedarbeiderne og besvare kundehenvendelser som har et standard svar.
Zendesk Chat gir flere fordeler for bedrifter, inkludert:
Zendesk Chat er et kraftig verktøy for bedrifter som ønsker å forbedre tilstedeværelsen i sin kundeservice. Med funksjoner som sanntidskommunikasjon og Chatbots kan bedrifter tilby rask og effektiv støtte til kundene sine, noe som kan føre til økt kundetilfredshet og lojalitet. Snakk med oss om Zendesk Chat.